We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
2 Комментария
Umnica007
(17 апреля 2011 - 10:59)Здравствуйте,Игорь Евгеньевич! У нас беда…никто толком и не понял, каким именно образом нужно модифицировать наш эксперимент, если у нас группа с гипотезой о способах хранения. Вы не могли бы натолкнуть на мысль?
Прошлое исследование мы проводили на числах, получается, что в этом эксперименте они не подходят, потому что нам нужно предъявлять сходные по звучанию и близкие по смыслу?
ИВ
(19 апреля 2011 - 13:35)Очевидно, числа не подойдут. Нужно использовать слова.
Нужно идти по такому маршруту:
1. Определите экспериментальные гипотезы.
2. Задайте экспериментальный план, например 2х3, где одна из переменных будет представлять тип интерференции, а вторая — позицию элемента в списке. Интерференция может быть двух типов: смысловая и фонетическая, соответственно нужно подобрать слова. Далее продумайте способы варьирования (между группами или внутри испытуемого) и способы контроля возможных побочных эффектов.
3. Продумайте процедуру, окончательно определитесь с материалами и испытуемыми.
На занятии мы, конечно, все в деталях должны обсудить. Успехов!